عضویت در کانال تلگرامی سایت

تبلیغات


در صورت ناقص بودن مطلبی لطفا به منبع ذکر شده آن در پایین مطلب مراجعه نمایید

دوران بارداری زنان و وزن مجاز بارداری

شهرزاد: اولين و مهمترين نكته اي كه بايد مورد توجه زنان باردار قرار بگيرد، اين است كه بپذيرند كه خواه ناخواه در دوران بارداری به تدريج وزن اضافه خواهند كرد.

آیا می‌دانید وزن مجاز شما در بارداری چقدر است؟

 افزايش وزن در طول حاملگي امري طبيعي است و بايد اتفاق بیفتد. بنابراین نباید نگران این افزایش وزن باشید. افزايش وزن هنگام بارداري براي سلامت شما و جنين ضروري است و بخش عمده اي از اين اضافه وزن با تولد نوزادتان و بخش ديگر با گذشت زمان كوتاهي پس از زايمان از بين خواهد رفت.

بهتر است بيش از آنكه به فكر اضافه وزن در اين دوران باشيد، به کیفیت آنچه مي‌خوريد توجه نشان دهيد. حذف غذاهاي آماده و بي‌ارزش و انجام منظم فعاليت و ورزش هاي دوران بارداري مي‌تواند تاثير مثبتي در احساس شما نسبت به افزايش وزن بارداري داشته باشد.

در ابتدا لاغر می‌شوید

در سه ماه اول بارداري وزن بدن تقريبا ثابت مي‌ماند و حتي گاهي اندكي كاهش پيدا مي‌كند. ولي از سه ماهگي به بعد وزن بدن به تدريج زیاد می‌شود.

افزايش وزن در سه ماهه اول معمولا 1 تا 2 كيلوگرم است. پس از آن طي سه ماه دوم و سوم يك افزايش وزن يكنواخت به صورت 400 گرم در هفته خواهید داشت. از آنجا كه وزن جنين، طي سه ماهه آخر بيشترين افزايش را دارد، به هيچ وجه نبايد از افزايش وزن مادر در اين دوره جلوگيري كرد.

وزن نرمال شما

به طور كلي مادرانی که داراي وزن طبيعي هستند در كل دوران بارداري بین 11 تا 13 كيلوگرم افزايش وزن خواهند داشت. اما مادران لاغر 7 تا 8 كيلوگرم و مادران چاق بین 13 تا 15كيلوگرم بايد وزن اضافه كنند.

مادراني كه در دوران بارداري، بخصوص سه ماهه آخر، به اندازه كافي وزن اضافه نكرده‌اند، مجازند از مواد نشاسته اي مثل نان، برنج، سيب زميني و ماكاروني و انواع چربي‌ها بيشتر استفاده كنند.

در شرايط معمول وزن نوزاد، 3500 گرم؛ وزن جفت، 500 گرم؛ مايع داخل كيسه جفت 600 گرم؛ اضافه وزن رحم، 900 گرم؛ اضافه حجم خون،  500 گرم و اضافه وزن پستان ها، 700 گرم است.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار