عضویت در کانال تلگرامی سایت

تبلیغات


فروش ویژه موزن میکرو تاچ سوئیچ بلید


موزن میکرو تاچ سوئیچ بلید، برای استفاده بر روی موهای صورت , بینی , ابرو و موهای بدن، شانه مخصوص برای کوتاه کردن و تمیز کردن اطراف گردن، شانه های مخصوص برای کوتاه کردن مو ...

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: 99000 تومان


در صورت ناقص بودن مطلبی لطفا به منبع ذکر شده آن در پایین مطلب مراجعه نمایید

غذاهای مضر در قاعدگی، کدامند؟

در دوران قاعدگی، دیواره رحم از بدن جدا شده و به خونریزی منجر می‌شود. بسیاری از علائم ناخوشایند در دوران قاعدگی به سراغ زنان می‌آیند که عبارتند از نفخ، حساسیت سینه، گرفتگی‌های دردناک، زودرنجی و خلق افسرده. خبر خوب این است که یک رژیم‌غذایی سالم می‌تواند این علائم را به حداقل برساند. در این مطلب به معرفی غذاهای مضر در قاعدگی می‌پردازیم.

غذاهای مضر در قاعدگی
این غذاها می‌توانند علائم قاعدگی را شدت بخشیده و وضعیت را وخیم‌تر کنند. سعی داشته باشید که از مصرف این مواد غذایی حذر کنید.
غذاهای فرآوری شده
سرشار از سدیم هستند و وقتی به نفخ و جمع شدن آب در بدن دچار هستید، می‌توانند اوضاع را بدتر کنند. سدیم زیاد در رژیم غذایی علائم قاعدگی را شدت می‌بخشد. بنابراین، به دنبال غذاهای کم‌نمک نظیر میوه‌های تازه، سبزیجات، مغزهای خوراکی، غلات کامل، گوشت‌های بدون چربی، ماهی، مرغ و روغن زیتون باشید.
غذاهای پرچرب
غذاهای چرب نه تنها شما را سنگین و منفخ کرده، بلکه سطوح هورمونی را نیز تغییر داده و ممکن است علائم قاعدگی را تشدید کنند. از خوردن برگرها، محصولات لبنی پرچرب، سوسیس‌ها و چربی‌های گوشت خودداری کنید. تمرکزتان را بر روی میوه و سبزیجات، غلات کامل و گوشت‌های بدون چربی بگذارید.
کربوهیدرات زیاد
غذاهای سرشار از کربوهیدرات می‌توانند باعث آزردگی و خواب‌آلودگی شده و قند خون را با مشکل مواجه کنند. از آنجایی که بسیاری از زنان در قاعدگی، کربوهیدرات هوس می‌کنند، مصرف کمی از آن به همراه یک سالاد سبزیجات بزرگ مشکلی ندارد.
غذاهای شکردار
خوراکی‌های شکردار از غذاهای مضر در قاعدگی هستند. شکر اضافۀ موجود در این خوراکی‌ها باعث افزایش نوسانات خلقی و تنش شده و همچنین خستگی و برهم خوردن تعادل سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد. اگر هوسِ شیرینی کردید، یک سالاد با ماست کم‌چرب میل کنید.
غلات تصفیه شده
غلات تصفیه شده بخش زیادی از محتوای مغذی خود را در فرآیند تصفیه‌سازی از دست می‌دهند. این باعث می‌شود تا این مواد غذایی بیشتر برای سطوح گلوکز در بدن مشکل ایجاد کنند. پاستا، برنج سفید و نان سفید می‌توانند بر روی اشتها اثر گذاشته و برای قند خون مشکلساز شوند. پرهیز از این مواد غذایی می‌تواند به کاهش گرفتگی‌های قاعدگی کمک کند.
غذاهای نفخ‌آور
نوشابه، نوشیدنی‌های گازدار، غذای منجمد، سوپ قوطی، بیکن و هر چیزی که سرشار از سدیم است می‌تواند باعث بروز نفخ شود. هورمون‌های بدن در قاعدگی باعث ایجاد نفخ می‌شوند، حالا اگر این غذاها را هم مصرف کنید، طبیعی است که مشکل نفخ بدتر شود.

سایر غذاهای مضر در قاعدگی
شیرینی‌جات
غذاهای سرخ شده
برخی از میوه‌های سرد مانند هندوانه و آناناس
لبنیات
کافئین
نوشیدنی‌های الکل‌دار

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار